Abu Farhat Photoblog

Global March to Jerusalem. Satu Tarbiyah Hati. [Part 2]

Posted in Uncategorized by abufarhat on April 4, 2012

[28 March 2012]
Post call. Yang agak busy.
Habis passover, terus rush Seremban, ambil bag; packing sikit pun tak buat lagi.

Petang sebelum berangkat.
Mandi.
Demi Allah, tak pernah mandi seteliti itu. Bahkan lebih teliti dari Mandi wajib, apalagi sunat sebelum ni. Manala tau, ada rezeki, takdala malu dengan para malaikat nanti.

Kalut sikit petang tu. Wife habis kerja pukul 6. Nak rush jemput mak di Seremban. Oh ya…macam biasa, satu dua benda yang saya lupa.hehe.

Sampai sana dah masuk Maghrib. Solat Jama’ Taqdim. Sunat Musafir.Terus Berkumpul dengan yang lain. Boleh tahan ramai. Sebilangan kecil dari kaum keluarga. Sebilangan banyak dari mereka yang teringin ikut, tapi kerana satu dua hal, membantu dari sisi lain semampu mereka. Wang, tenaga, dan komitmen menjayakan acara MyGMJ di Stadium Melawati, pada waktu yang sama. Yang saya yakin, tidak kurang sedikit pun dari kami yang berangkat kesana. Bahkan mungkin lebih besar, kerana mereka tidak perlu terllu memikirkan darihal memelihara niat.

Dan tepat pukul 1030 malam, kami berangkat. Tanpa sedu sedan, tanpa airmata. Hanya laungan takbir, chanting penguat jiwa. Belum apa apa, perjalanan ini telah pun memberikan kami tarbiyah, buat yang berangkat, juga buat yang ditinggal pergi.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: